MEEST GESTELDE VRAGEN

Pavento Safe helpt u graag om uw vraag te beantwoorden. Bekijk op deze pagina de meest gestelde vragen en antwoorden over onze beveiligingssystemen en dienstverlening.
Indien uw vraag er niet tussen staat en/of aanvullende informatie wenst, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 088 – 730 1000 of vul het contactformulier in op onze website.

ALGEMENE VRAGEN
Het is helaas niet toegestaan om prijzen te tonen bij beveiligingssystemen. Indien u een prijsopgave wenst, kunt u de gewenste producten toevoegen aan uw offerteaanvraag. Binnen 2 werkdagen ontvangt de prijsopgave. Stuurt u liever een email? Geen probleem, laat ons weten in welke producten u interesse heeft en u ontvangt vrijblijvend een offerte.
Wanneer u een alarm- en/of camerasysteem geïnstalleerd wilt hebben, kan deze doorgaans binnen 1 á 2 weken geïnstalleerd worden. In uitzonderlijke gevallen kunnen wij vaak al binnen enkele werkdagen installeren.
Indien gewenst kunnen wij uw huidige sloten vervangen voor gecertificeerde sloten. Geef dit aan bij uw offerteaanvraag of neem contact op met onze adviseur via 088 – 730 1000
Ja, indien gewenst kan er vrijblijvend een adviseur naar u toekomen die een advies geeft m.b.t. de beveiliging van uw woning of bedrijfspand. Uw wensen worden besproken en gezamenlijk wordt er gekeken naar de inbraakgevoelige punten. Op basis van dit bezoek ontvangt u een offerte.
Wanneer u voor minimaal € 50,00 bestelt, betaalt u geen verzendkosten. Verzendkosten voor bestellingen tot € 50,00 bedragen € 4,95. Voor bestellingen buiten Nederland en in de EU rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van € 9,95 en gratis verzending bij aankopen vanaf € 100,00.
Bestelling die voor 16.00 uur worden geplaatst, worden doorgaans de zelfde dag verzonden. Pavento verstuurt alle bestellingen via PostNL. Wanneer uw order is verzonden, ontvangt u een bevestiging per e-mail inclusief het track & trace nummer van PostNL waarmee de zending op de voet kan worden gevolgd.
Mocht een van onze producten onverhoopt gebreken vertonen, dan zal Pavento gepaste service verlenen. Stuur ons een e-mail met daarin een duidelijke omschrijving van het gebrek of probleem. Service staat bij Pavento hoog in het vaandel.
U heeft het recht uw aankoop tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw bestelling retour te sturen. Na ontvangst en controle ontvangt u het volledige order bedrag retour. Enkel de verzendkosten voor retour zijn voor uw eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan Pavento geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen vervolgens het orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten op uw rekening.
Wij verzenden naar de meeste landen binnen de EU. De kosten voor verzending naar het buitenland bedragen € 9,95 en wanneer u voor meer dan € 100,00 bestelt, zijn deze kosten voor onze rekening.
Ja, met onze eigen vakkundige monteurs installeren wij in heel Nederland. Ook op de Waddeneilanden kunnen wij uw beveiligingssysteem plaatsen.
Voor de installatie van een draadloos alarmsysteem rekenen wij € 249,- incl. btw. De installatiekosten voor een bedraad systeem worden anders berekend en hangt af van uw (woon)situatie. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088 – 730 1000.
Ja, voor de systemen die wij leveren kunt u middels de J-link (Jablotron 100 serie) het alarmsysteem beheren. Middels deze software kunt u eenvoudig de telefoonnummers aanpassen, codes wijzigen/blokkeren en/of detectoren oeverbruggen (uitschakelen).
Wanneer u een vraag heeft over uw alarminstallatie en/of een probleem wilt melden, kunt u ons een e-mail sturen of contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 088 – 730 1000.
U kunt ervoor kiezen om het contract over te laten nemen door de nieuwe bewoners. Maar u kunt er ook voor kiezen het alarmsysteem mee te verhuizen. Om een verhuizing door te geven en/of een afspraak te maken voor de verhuizing van het alarmsysteem, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Indien u ontevreden bent over onze dienstverlening en/of een klacht hebt is dat vervelend. Wij doen er alles aan om u tevreden te stellen. Neem contact op met onze klantenservice via 088 – 730 1000 of stuur ons een e-mail. Wij kijken dan samen naar een passende oplossing.
Een zoekgeraakte of gestolen tag of afstandsbediening kunt u gemakkelijk uit het alarmsysteem verwijderen. Indien u deze weer terug heeft gevonden kan hij eenvoudig weer worden geactiveerd. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Een sabotage melding betekend over het algemeen dat er een detector is losgemaakt of is losgekomen. Controleer uw detectie punten en neem indien nodig contact op met onze klantenservice via 088 – 730 1000.
U ontvangt 5 jaar garantie op Jablotron alarmsystemen. Deze garantie is van toepassing op alle onderdelen van het alarmsysteem, behalve gebruiksonderdelen zoals, batterijen, tags, afstandsbedieningen, etc. Wanneer u een probleem ondervindt met uw alarmsysteem, neem dan contact op met onze klantenservice.
Indien u de code van uw alarmsysteem bent vergeten, kunnen wij deze voor u resetten. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088 – 730 1000.
Jazeker, u kunt tot 50 verschillende codes ingeven, dus u kunt elke gebruiker van uw systeem een eigen code geven.
Ja, via de beschikbare app voor op uw telefoon kunt u eenvoudig het alarmsysteem op afstand in- en uitschakelen. Ook kunt u hiermee alle logs (meldingen, in-en uitschakelingen) van het alarmsysteem bekijken. Met de Jablotron Oasis heeft u hiervoor wel de gsm-module nodig.
Ja, indien gewenst is het ook mogelijk het alarmsysteem zelf te installeren. Mits u uiteraard over de benodigde kennis beschikt.
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088 – 730 1000 of bericht ons via e-mail.
Indien u een ander rekeningnummer heeft gekregen of wanneer u het rekeningnummer wilt wijzigen waarop de abonnementskosten automatisch worden afgeschreven, dan kunt u deze wijziging per e-mail aan ons doorgeven.

Indien u uw contract wilt beëindigen kunt u dit schriftelijk kenbaar maken via e-mail of per brief aan het volgende adres:
Pavento Safe
Aventurijn 808
3316 LB Dordrecht

Indien u het contract binnen de looptijd wilt beëindigen, worden hiervoor kosten in rekening gebracht en betaalt u een afkoopsom. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.

ALARMERING / MELDKAMER
Een buitensirene heeft een afschrikkende werking tegen inbraak. Wanneer u alleen een binnensirene heeft, wordt dit mogelijk door de buren gehoord, maar verder niet. Met een buitensirene wordt de gehele omgeving gewaarschuwd.
Ja, alle systemen zijn gecertificeerd en kunnen worden aangesloten op de meldkamerdiensten. De kosten voor de meldkamerdiensten bedragen € 182,- per jaar en onze 5-jarige overeenkomst is inclusief meldkamerdiensten.
Vanaf 2003 is het voor nieuwe woningen wettelijk verplicht om rookmelders in huis te hebben. Deze moeten aanwezig zijn in de centrale hal + alle verdiepingen waar mensen slapen. Pavento biedt gecertificeerde rookmelders aan die ook aangesloten kunnen worden op de centrale.
Jazeker, het alarmsysteem wordt standaard uitgerust met een binnensirene. Wij adviseren ook een buitensirene aan te schaffen, wat een preventieve werking heeft tegen inbraak. Een buitensirene is onderdeel van het Safe Alarm Basic+ pakket of kan als extra component worden besteld.
Ja, neem hiervoor contact op met onze klantenservice of gebruik het wijzigingsformulier.
Ja, indien gewenst of bij geen gehoor kunnen de hulpdiensten worden ingeschakeld bij een alarmmelding.
Wanneer het systeem is aangesloten op de meldkamerdiensten, zal de meldkamer bij een alarm contact opnemen met de opgegeven waarschuwingsnummers. Bij een geverifieerd alarm (2 meldingen van verschillende detectoren) zal de politie in kennis worden gesteld, wanneer er geen contact kan worden verkregen met de waarschuwingsnummers. Indien gewenst kan er ook bij 1 alarm een mobiele surveillant naar uw woning of bedrijfspand komen. Neem voor de mogelijkheden contact op met onze klantenservice via 088 – 730 1000.
Wanneer zich een alarm voordoet, zal de meldkamer contact opnemen met de opgegeven eerste contactpersoon. Indien deze niet opneemt, zal de volgende worden benaderd. Wanneer er een geverifieerd alarm is (2 meldingen van verschillende detectoren), zal de meldkamer de politie in kennis stellen.
Wanneer er een geverifieerd alarm is (2 meldingen van verschillende detectoren), wordt er eerst contact opgenomen met de opgegeven contactpersonen. Bij geen gehoor zal de meldkamer de politie inschakelen.
U kunt tot 16 telefoonnummers opgeven die bij een alarm worden gewaarschuwd.
DETECTOREN
Meestal worden de detectoren op de muur of kozijn gemonteerd d.m.v. schroeven. Indien gewenst is het alternatief dat de detectoren op de kozijnen geplakt worden.
De batterijen van de draadloze componenten gaan zo’n 2 á 3 jaar mee. Dit is afhankelijk van het aantal meldingen die deze moet versturen. Een magneetcontact van een deur die vaak open gaat, gaat minder lang mee dan van een zolderraam dat alleen in de zomer wordt geopend.
De bewegingsmelders zijn aan de hoeken met 45° afgeschuind. Hierdoor kunnen de bewegingsmelders zowel plat op de muur, als schuin in de hoek worden gemonteerd. Hiervoor zijn geen aparte beugels noodzakelijk.
Een fotobewegingsdetector maakt direct meerdere foto’s wanneer er beweging wordt gedetecteerd. Deze foto’s worden direct naar uw telefoon gestuurd en zijn binnen de app te bekijken. Hiermee kan er direct worden vastgesteld worden wat het alarm heeft veroorzaakt.
Jazeker. De bewegingsmelders kunnen huisdiervriendelijk worden ingesteld. Dat houdt in dat huisdieren tot 25 kg gemaskeerd worden en het alarm niet wordt geactiveerd.
Nee, de alarmsystemen werken met een eigen draadloze frequentie die speciaal voor onze alarmsystemen zijn ingericht. Hierdoor kan het systeem niet door andere draadloze apparatuur worden verstoord.
Jazeker, het is mogelijk een zogenaamde deelschakeling (nachtstand) te maken, waarmee u een gedeelte van het alarmsysteem kan inschakelen. Hierdoor kunt u bij het slapen gaan de benedenverdieping inschakelen en bijvoorbeeld de bovenverdieping uitgeschakeld laten.

Jazeker. Wij kunnen deze componenten voor u installeren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De bewegingsmelder met camera kan alleen foto’s maken.
WAAROM EEN JABLOTRON 100 ALARMSYSTEEM?
FLEXIBEL

Het JABLOTRON 100 systeem biedt absolute vrijheid van keuze en laat zich makkelijk aanpassen aan de veiligheidsbehoeften van een woning of bedrijfsruimte. Plan het toepassingsgebied zoals u die wenst of  nodig hebt.

MULTIFUNCTIONEEL

JABLOTRON 100 beschermt niet alleen tegen inbraak, maar kan ook waarschuwen bij een beginnende brand. Het systeem detecteert niet alleen rook maar ook een toename van de temperatuur.

BESPAREND

De combinatie van het draadloze en bekabelde ontwerp van de JABLOTRON 100 spaart bij installatie niet alleen het gebouw, maar bespaart ook in uw portemonnee omdat een snelle montage mogelijk is.

VEILIG

Jablotron biedt u een zeker gevoel en optimale bescherming van een professioneel geïnstalleerd systeem met continue toezicht en betrouwbare berichtgeving in geval van nood, zodat u kunt handelen.

BEDIENING VIA APP
Ga met een gerust hart van huis. Bedien uw alarmsysteem eenvoudig en op afstand via de app. Verder kunt u uw systeem bedienen met de afstandsbediening, toegangstag of code. Na de installatie wordt de bediening toegelicht door onze monteur.
ALARMSYSTEMEN

Zorg voor optimale veiligheid met een gecertificeerd Safe pakket dat u naar wens kunt uitbreiden met extra componenten. Zo kunt u zelf een systeem samenstellen dat aansluit bij uw woonsituatie. Pavento Safe adviseert u graag over de mogelijkheden omtrent de optimale bescherming van uw woning of bedrijfsruimte.

CAMERABEWAKING

Houdt een oogje in het zeil wanneer u van huis gaat met camerabeveiliging van Pavento Safe. Camera’s werken niet alleen preventief, wanneer er daadwerkelijk iets buit wordt gemaakt, wordt de pakkans van de dader(s) en het terugvinden van uw bezittingen vergroot dankzij de hoge beeldkwaliteit van onze camera’s.

BEMANDE MELDKAMER

Het draadloze alarmsysteem van Pavento Safe wordt aangesloten op een bemande meldkamer.
Daar waakt 24/7 een team over uw woning. Bij alarm neemt de alarmcentrale direct telefonisch contact met u op. Wanneer u onbereikbaar bent, wordt er contact opgenomen met de door u opgegeven sleutelhouders en indien nodig de hulpdiensten.

Scroll naar boven